Communication and Globalization

Consulta en tu librería más cercana

¿No está en tu librería habitual? ¡Dínoslo!

Communication and Globalization

In the 20th century, the word global began to have a very specific meaning. In fact, that concept includes multiple realities and therefore presents different facets. To understand the processes that have helped shape the concept, it is essential to go to a historical perspective. Knowing the history illuminates the present.
The media have been a necessary and essential instrument in raising awareness that humanity forms a single and unitary entity. Technological development has played a fundamental role in the expansion of communication. Specifically, media such as the press, radio, television, and digital journalism have profoundly affected society’s configuration. They are the main ones responsible for globalization, which is especially evident for all citizens. Thanks to their activity, they have managed to expand borders. They have made us perceive countries as close or problems that are physically far away.

Edición en papel
11,90 €

¿Y si te llevas el eBook por 1,99€? Accede a la versión digital al comprar este libro en papel. Podrás utilizar el cupón de descuento impreso en el interior canjeable en nuestra Biblioteca Virtual
También disponible en
Escritor
Colección
Apuntes
Materia
Comunicación
Idioma
  • Castellano
EAN
9788431335755
ISBN
978-84-313-3575-5
Depósito legal
NA 96-2021
Páginas
162
Ancho
17 cm
Alto
24 cm
Edición
1
Fecha publicación
05-02-2021

Sobre José Javier Sánchez Aranda (Escritor)

  • José Javier Sánchez Aranda
    Doctor en Comunicación, Profesor Ordinario de Comunicación Pública en la Facultad de Comunicación de la Universidad de Navarra, con una amplia experiencia docente. Investiga en Historia de la Comunicación y en los estudios sobre Comunicación Pública, en la línea de investigación ... Ver más sobre el autor

Libros relacionados